Vés al contingut

Tallers a Educació Infantil

Els tallers són una metodologia que ens permeten treballar en grup més reduïts tenint en compte el desenvolupament i el ritme de treball dels infants. Pel bon funcionament d’aquests és molt important tenir en compte els coneixements previs dels nens i les nenes a l’hora de fer aquestes agrupacions. En tot moment aquestes agrupacions són flexibles i els infants segons la seva evolució poden anar canviant de grup.

Cal tenir clar que els sabers d’un nivell són el mateix per tots els grups de tallers, el que els diferencia és la manera d’arribar-hi.

A l’escola comencem a treballar per tallers a partir  d’infantil on dediquem tres sessions setmanals per endinsar-nos en el món de les lletres i els números.  A infantil 4 anys el treball sempre està contextualitzat en les estacions i les festes, fil conductor, proper i significatiu pels i les nostres alumnes utilitzant materials manipulatius on els nens i nenes van interioritzant tots els sabers.  A infantil 5 anys  el fil conductor que ajuda a donar sentit són dos centres d’interès  que es duen a terme al llarg del curs, creant motivació, curiositat i interès. La dinàmica d’aquestes sessions segueixen sent a partir de materials manipulatius on posteriorment es plasmen en paper per ajudar l’infant a anar interioritzant tots els sabers.