Vés al contingut

L'escola

Qui som?

La Mirada és una de les dotze escoles públiques del municipi de Sant Cugat del Vallès i més concretament al barri de Volpelleres. És una escola catalana, oberta a tothom, integradora i que té com a objectiu la formació de persones solidàries, tolerants, respectuoses i lliures. Educació Infantil està situada provisionalment a l’Avinguda de la Clota, 3 de Sant Cugat del Vallès i Educació Primària al carrer Dolors Bigas,1.

Història

La Mirada va començar com a projecte el febrer de 2016, per la necessitat d’escolarització en el barri de creixement: Volpelleres/Can Mates. És una escola d’Infantil i Primària que s’inicia en uns mòduls prefabricats al costat de l’escola l’Olivera. Els mòduls d’Educació Infantil es troben a l’Avinguda de la Clota, 3 i els d’Educació Primària al carrer Dolors Bigas, 1.  Aquest curs 2024-2025 ja som una escola completa des d’EI3 fins a 6è. Som un claustre de 39 persones. És i serà una escola que batega i que necessita la col·laboració de totes les famílies, el suport de l’Ajuntament de Sant Cugat i del Departament d’Educació i Formació Professional.

Missió
  • Som una escola nascuda el setembre de 2016 amb dos grups de I3. Pública, catalana, laica, plural, democràtica, globalitzadora i inclusiva i amb una mirada competencial.
  • Utilitzem el català com a llengua vehicular del centre.
  • Prioritzem les persones i les relacions entre elles, fomentant el sentit de pertinença, la participació i la implicació de tota la comunitat educativa sota una mirada sistèmica.
  • Creem un ambient confortable i atractiu dins els espais escolars i el nostre objectiu és el desenvolupament integral dels/de les nostres alumnes, educant en el respecte, la responsabilitat, la participació i fomentant l’autonomia personal amb la finalitat de formar persones competents i respectuoses amb el món que han de viure.
  • Avaluem de manera contínua i global el procés dels alumnes amb una observació sistemàtica de l’assoliment dels objectius educatius. D’aquesta manera, s’identifiquen les dificultats del procés d’aprenentatge i es busquen estratègies per superar-les.

Els nostres trets diferencials són:

Universalitat del currículum que incorpora el disseny universal per a l’aprenentatge on tothom tingui accés a l’educació: La inclusió, el diàleg i la participació, utilitzant el treball cooperatiu entre l’alumnat per afavorir l’autonomia. Respecte pels diferents ritmes d’aprenentatge.

Benestar emocional basat en experiències positives, d’harmonia i tranquil·litat: Gestió de les emocions i sentiments dels alumnes facilitant-los estratègies per gestionar els conflictes i potenciant la cultura de la pau i el diàleg.

Aprenentatges competencials que permeten resoldre problemes en diferents contextos i entorns: Espais d’aprenentatge, tallers, projectes i tasques.

Perspectiva de gènere per trencar estereotips i rols en funció del sexe i gènere i poder així superar discriminacions i erradicar la violència. Una mirada coeducativa educant en el respecte a la diversitat LGTBIQ+.

Ciutadania democràtica i consciència global educant persones crítiques i compromeses en els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

(ODS AGENDA 2030).

Ús de les llengües curriculars com a llengües d’aprenentatge de les diferents àrees, per tal d’afavorir la competència comunicativa.

Visió

La nostra escola continuarà:

  • Sent una escola on l’alumne/a és el protagonista de l’acció educativa.
  • Apostant clarament pel treball de la gestió de les emocions i l’educació en valors.
  • Permetent a l’alumne/a desenvolupar al màxim les seves intel·ligències, capacitats i competències.
  • Formant persones compromeses amb la societat, tolerants, responsables, autònomes, pacífiques, creatives i amb criteri propi .
  • Fent dels infants bons comunicadors, competents en la comunicació verbal i no verbal.
  • Sent col·laboradora, respectuosa i participativa, que treballa de manera significativa i globalitzada on l’observació, l’experimentació i el treball cooperatiu continuïn sent l’eix vertebrador.
  • Sent oberta i propera a les famílies. Una escola que es relaciona i coopera amb el seu entorn.
  • Amb un equip humà implicat (mestres, personal d’administració i serveis) en la missió, els valors i el caràcter propi del centre, que treballa en equip, amb un tarannà creatiu i innovador, en formació permanent i que presenti un alt nivell de satisfacció.
  • Avaluant de manera contínua i global per anar ajustant i adaptant el projecte d’escola.
Valors
  • Educació globalitzada (perquè l’alumne/a aprengui a ser, aprengui a fer, aprengui a aprendre i aprengui a conviure) des de l’ afectivitat i la mirada sistèmica.
  • Cohesió social i inclusió: pau, solidaritat, diàleg i participació.
  • Tolerància, convivència, respecte a la diversitat (la llengua, cultura i tradicions autòctones i no autòctones…).
  • Respecte pel medi ambient, pel patrimoni cultural i per l’entorn, en general.
  • Responsabilitat, constància, esforç i autosuperació; potenciació de les capacitats de cada alumne/a segons la teoria de les Intel·ligències Múltiples.
  • Estimació per l’escola i la seva comunitat.
  • Valoració de la tasca docent del professorat i de les institucions escolars.
  • Cooperació, generositat, sentit comú i compromís.